1/17/2018

[音樂] Jason Mraz & Colbie Caillat - Lucky

I keep you with me in my heart
將你放在我的心裡

第一次遇到這首歌是在社團的表演,
聽這夥伴歡快的旋律,
ㄧ次便愛上了❤️❤️
而他訴說著兩個如好友般的愛人,
雖在異地但心繫彼此,
珍惜且珍重能夠相聚的每一刻,
有彼此的地方就是家。
很美很簡單的愛情。


Do you hear me, 你聽見我了嗎?
I'm talking to you 我在心裡與你傾訴
Across the water across the deep blue ocean 跨越這水與這深藍的海
Under the open sky, oh my, baby I'm trying 在廣闊的天空下,我為你努力嘗試

Boy I hear you in my dreams 我在夢裡聽見你
I feel your whisper across the sea 聽見你的低語穿越海來到這裡
I keep you with me in my heart 將你放在我的心裡
You make it easier when life gets hard 你讓我在人生低潮時不那麼難受

I'm lucky I'm in love with my best friend 我很幸運與我最好的朋友相愛
Lucky to have been where I have been 一起去那些記憶中的地方
Lucky to be coming home again 一起回到了家

They don't know how long it takes 他們不知道花了我多久時間
Waiting for a love like this 等待這樣的愛
Every time we say goodbye 每次我們說再見的時候
I wish we had one more kiss 我真希望我們能再多吻別
I'll wait for you I promise you, I will 我會等你的,我答應你,我會的

And so I'm sailing through the sea 我乘船跨越了海
To an island where we'll meet 到了我們相遇的島嶼
You'll hear the music fill the air 你會聽見音樂的氛圍
I'll put a flower in your hair 我將花放在你的髮際

Though the breezes through trees 透過微風透過樹
Move so pretty you're all I see 我滿眼都是你的美麗
As the world keeps spinning round 世界旋轉著
You hold me right here right now 因此刻你擁抱著我

I'm lucky I'm in love with my best friend 我很幸運與我最好的朋友相愛
Lucky to have been where I have been 一起去那些記憶中的地方
Lucky to be coming home again 一起回到了家

沒有留言:

張貼留言